تور ايتاليا 95| تور ايتاليا نوروز 96 تور ايتاليا 95| تور ايتاليا نوروز 96 .

تور ايتاليا 95| تور ايتاليا نوروز 96

جاذبه هاي گردشگري ايتاليا

جاذبه هاي گردشگري ايتاليا


ايتاليا

ايتاليا يكي از كشورهايي است كه به دليل جاذبه هاي ديدني و منحصر به فردش دوست داران زيادي دارد و لحظه شماري مي كنند تا در اولين فرصت از آنجا ديدن كنند. اگر شما هم قصد داريد در آينده اي نزديك به ايتاليا برويد با ما همراه باشيد تا با مهمترين جاذبه هاي گردشگري ايتاليا بيشتر آشنا شويد.

برج پيزا

انسان جايزالخطاست چرا كه هيچ انساني كامل نيست. يك اشتباه در قرن ۱۱ ميلادي باعث ساخت يك برج كج ۱۴۵۰۰ تني گرديد! اين اشتباه محاسباتي بعدها نماد افتخار شهر شد اما در زمان ساختش طراح بيچاره اش به هيچ شكوه و افتخاري نرسيد. برج كج پيزا شهرتي جهاني دارد و يكي از چند بناي تماشايي است كه در مرغزاري به نام “زمين معجزه” ساخته شده است. بنايي ديگر به نام دومو كه اوج هنر تزيين با سنگ مرمر است در نزديكي برج كج پيزا قرار دارد. دومو بزرگترين تعميدگاه ايتالياست و معماري داخلي آن اوج هنر طراحي آكوستيك مي باشد. آرامگاه كامپو يكي ديگر از بناهاي “زمين معجزه” است كه به خاطر داشتن مجسمه ها و تابوت هاي سنگي رومي اش مشهور شده است. اين بناهاي تركيبي خيره كننده از سبك هاي معماري مختلف هستند، از جمله سنگ مرمرها با طرح هاي هندسي منظم به سبك كاشي كاري اسلامي، ستون هاي سبك رومي و طاقچه ها و برج هاي سبك گوتيك.
جاذبه هاي ايتاليا

ونيز

ونيز در قرن پنجم ميلادي از مجموعه ۱۱۸ جزيره كوچك تشكيل شده است و در قرن دهم ميلادي يكي از قدرت هاي نظامي دريايي اروپا به حساب مي آمده است. تمام شهر ونيز يك شاهكار معماري بي نظير است؛ حتي كوچك ترين ساختمان هاي ونيز هم داراي آثار هنري بزرگترين هنرمندان جهان از جمله گيورگيون، تيتيان، تينتورِتو، وِرُنيس و بسياري ديگر مي باشند.
ونيز يك تالاب بزرگ است با مساحتي برابر با ۵۰۰۰۰ كيلومتر مربع. از قرن پنجم ميلادي كه مردم ونيز براي فرار از هجوم بربرها به جزاير ماسه اي تورچِلو، جيسولو و مالاموكو پناه بردند طبيعت و تاريخ ونيز به هم پيوند خوردند. اين پناهگاه هاي موقت كم كم تبديل به سكونتگاهي دائمي شدند و جمعيت دهقان و ماهيگير پناهنده به يك قدرت نظامي دريايي بدل گشتند. در طي قرن ها، ونيز همواره در حال گسترش بوده و هميشه از بازارهاي خود در مقابل تهاجم تجاري عرب ها، ژنويي ها و ترك هاي عثماني دفاع كرده است. ونيز هميشه با اقتدار تماميت خود را به عنوان شهري روي آب حفظ نموده است.
جاذبه هاي ايتاليا

آمفي تئاتر رم باستان

بزرگترين آمفي تئاتر رم به دستور امپراطور “وسپاسيان” در سال ۷۲ بعد از ميلاد در قسمت خشكي ميان يك درياچه در داخل قصر نِرو كه داموس آريا نام داشت ساخته شد. با حمايت مالي امپراطور و شهروندان متمول رم، در اين آمفي تئاتر نبردهاي مرگبار گلادياتورها و حيوانات وحشي به طور رايگان براي عموم مردم برگزار مي شد. طراحي آمفي تئاتر به گونه اي بود كه بتوان از آن به عنوان محلي عمومي براي نمايش، بهترين بهره را برد. آمفي تئاتر ۸۰ ورودي گنبدي شكل داشت كه اجازه مي داد بيش از ۵۵۰۰۰ تماشاگر به راحتي رفت و آمد كنند. اما اين بنا زيبايي منحصربفرد خود را نيز داشت. طرح زير آمفي تئاتر را در زمان افتتاحش در سال ۸۰ پس از ميلاد نشان مي دهد. اين بنا شبيه آمفي تئاترهاي ديگري بود كه در دوران امپراطوري رم باستان ساخته شده اند. از برخي از اين آمفي تئاترها نيز بقاياي به جا مانده است: نلمز در افريقاي شمالي، آريس در فرانسه و ورونا در شمال ايتاليا. با اينكه به دليل عدم مراقبت صحيح و سرقت از آن طي سال ها بنا آسيب ديده است اما هنوز فَر و شكوه خود را حفظ كرده است.
جاذبه هاي ايتاليا

كارناوال ونيز

كارناوال ونيز يكي ديگر از جشن هاي كهن اين شهر است كه هميشه باعث مي شود مردم بپرسند :” پشت اين ماسك كيست؟”. ماسك هاي پرزرق و برق و هنرمندانه اين جشن مهم ترين و مشهورترين ويژگي كارناوال ونيز است كه از قرن ۱۲ تاكنون برپا مي شود. در آن زمان وقتي مردم ماسك به چهره مي زدند رفتارهايشان آنقدر غيرمتعارف مي شد كه سنت ماسك زدن به مدت دو قرن ممنوع شد اما در قرن بيستم براي جذب توريست ها به اين شهر كانالي زيبا دوباره اين سنت احيا شد. در پايان جشن، گروهي از داوران متشكل از طراحان مطرح مد و لباس دنيا زيباترين ماسك را انتخاب مي كنند.


برچسب: ، تور ارزان ايتاليا، تور تابستان 95، تور نوروزي ايتاليا، قيمت بليط ارزان، قيمت تور ايتاليا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۴۰:۲۵ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :